Zwolse producer Delic brengt nieuwe single ‘Shake Up’ uit

geplaatst op -

De Zwolse hiphop producer Delic brengt op vrijdag 23 februari zijn nieuwe single ‘Shake Up’ uit. Op deze track ‘Shake Up’ werkt Delic samen met ZiGGi Recado die de vocalen voor zijn rekening neemt.

Delic over de fijne samenwerking met ZiGGi Recado: “Met de kookkunsten van mijn vrouw heb ik ZiGGi jaren geleden al eens naar Zwolle gelokt. Daaruit ontstond toen een nummer dat daarna jaren in de kluis is blijven liggen. Een aantal jaren later heb ik ZiGGi weer gebeld en hebben we de draad weer opgepakt.” Naast Recado is ook saxofonist Coen Witteveen (o.a.Typhoon) en zangeres Lenca Da Costa Gomez te horen.

Delic wil met de track een boodschap vertellen: “‘Shake Up’ gaat over de overload aan informatie waarmee we bekogeld worden op dagelijkse basis. Ik moet mijzelf regelmatig even uit alle ‘noise’ tillen met een mooie film of muziek. Dit is tegelijkertijd wat ik mensen zelf ook wil bieden met muziek, namelijk een korte vakantie van alle ruis.”

De eerste track van Delic, die na een lange radiostilte uit is gekomen, is ‘The Oasis’. 3voor12, die de video geprimeurd heeft, sprak van ‘een bedwelmende triphop-beat’ en Martin Garrix plaatste de track in zijn ‘Martin Garrix Show’ playlist op Spotify. Deze release komt voort uit het ontwikkeltraject wat Delic samen met Hedon Productiehuis en ondersteund door de provincie Overijssel gestart is. Hedon Zwolle werkt in dit traject samen met de ervaren manager Arjo Klingens van LaLaLa Management (o.a. De Staat) door wie Delic intensief begeleid zal worden.

 


Gepubliceerd op:

Welkom bij het Hedon Productiehuis

Wij zijn een eigen innovatief productiehuis onder de vleugels van poppodium Hedon in Zwolle en richten ons op het ontwikkelen van nieuw cultureel programma, talentontwikkeling en het creëren van verrassende producties. Hedon wil hiermee een bijdrage leveren waarmee ook in de toekomst een mooi divers kwalitatief programma-aanbod op de Nederlandse podia te zien is. Na een lange druk op programma’s voor talentontwikkeling, cultuureducatie en exploitaties van podia is terecht de vraag ontstaan wie er over vijf tot twintig jaar op de Nederlandse podia staan. Wij willen een bijdrage leveren aan een popklimaat waarin talenten kunnen doorgroeien tot professional en waar professionals ondersteund worden bij de ontwikkeling van verrassende nieuwe podiumproducties. Door middel van het Hedon Productiehuis wil Hedon het lokale klimaat voor popcultuur ondersteunen en verbeteren.